Czy mogę odwołać się od decyzji moderacji?
Tak, mają Państwo prawo odwołać się od decyzji o moderacji w ciągu 6 miesięcy od powiadomienia o naszej decyzji o moderacji. Jeśli jest Pan/Pani użytkownikiem znajdującym się w Unii Europejskiej, rozpatrzymy takie odwołanie zgodnie z ustawą o usługach cyfrowych.
– Zgłosiłem nielegalne treści, a Państwo zdecydowali się nie podejmować żadnych działań. Czy mogę odwołać się od tej decyzji?
Tak, mają Państwo prawo odwołać się w ciągu 6 miesięcy od naszej decyzji o niepodjęciu działań w związku z Państwa zgłoszeniem dotyczącym nielegalnych treści. Jeśli jest Pan/Pani użytkownikiem znajdującym się w Unii Europejskiej, rozpatrzymy takie odwołanie zgodnie z ustawą o usługach cyfrowych.
– Ile mam czasu na złożenie odwołania?
Mają Państwo możliwość złożenia odwołania w ciągu 6 miesięcy od powiadomienia o naszej decyzji dotyczącej moderacji. Po upływie tego czasu nie będą Państwo mogli odwołać się od decyzji moderacyjnej.
– Jak mogę złożyć odwołanie?
Mogą Państwo złożyć odwołanie za pośrednictwem poniższego formularza: FORMULARZ ODWOŁANIA.
– Jakie informacje należy podać w odwołaniu?
Podczas składania odwołania ważne jest, aby informacje były jasne i zwięzłe. Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola, podać informacje na temat konkretnego działania moderacyjnego, od którego się Państwo odwołują, oraz szczegółowe wyjaśnienie, dlaczego uważają Państwo, że decyzja była nieprawidłowa lub niesprawiedliwa.
– Co się stanie, jeśli moje odwołanie zostanie rozpatrzone pozytywnie?
Jeśli odwołanie zostanie rozpatrzone pozytywnie, moderowany profil lub treści mogą zostać przywrócone, a ograniczenia związane z moderacją mogą zostać zniesione. Powinien Pan/Pani również otrzymać powiadomienie potwierdzające rozstrzygnięcie. Może się zdarzyć, że nie przywrócimy treści (na przykład jeśli takie treści nie są już przez nas przechowywane ze względu na okresy przechowywania prywatności), ale będą Państwo mogli ponownie przesłać te treści.
– Czy mam inne (zewnętrzne) możliwości dochodzenia roszczeń?
Jeśli znajduje się Pan/Pani na terenie Unii Europejskiej, proszę kliknąć tutaj, aby uzyskać informacje na temat możliwości dochodzenia roszczeń za pośrednictwem certyfikowanego organu pojednawczego lub sądowych środków odwoławczych. Jeśli jeszcze tego Państwo nie zrobili, zalecamy najpierw zakwestionowanie decyzji za pośrednictwem decyzji platformy. Ponadto mogą Państwo zgłosić naruszenie zasad DSA do koordynatora ds. usług cyfrowych w swoim kraju. Opcje te nie ograniczają możliwości skorzystania z innych dostępnych środków prawnych.
– Gdzie mogę znaleźć więcej informacji na temat Ustawy o usługach cyfrowych i moich praw jako użytkownika?
Jeśli jest Pan/Pani użytkownikiem znajdującym się w Unii Europejskiej, zastosowanie ma Ustawa o usługach cyfrowych. Aby uzyskać wyczerpujące informacje na temat Ustawy o usługach cyfrowych i Państwa praw jako użytkownika, mogą Państwo skorzystać z oficjalnych stron rządowych, zasobów prawnych, TUTAJ.
Proszę pamiętać, że specyfika podejmowanych działań moderacyjnych może się różnić w zależności od platformy internetowej i jurysdykcji, ponieważ przepisy lub to, co jest, a co nie jest „legalne”, może się różnić w zależności od jurysdykcji. Ponadto, zapoznanie się z prawami przysługującymi Państwu na mocy ustawy o usługach cyfrowych może pomóc w skutecznym poruszaniu się w takich sytuacjach.